فروش پیش بینی شونده و به هنگام به کمک تکنولوژی

 

در دسامبر 2013 مدیر شرکت آمازون اعلام کرد که در آینده سیستم تحویل کالا از طریق حمل و نقل هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که توانایی جا به جایی کالاهایی تا وزن 2.3 کیلو گرم را در مدت زمان 30 دقیقه دارند ، انجام خواهد شد . از آنجایی که %86 کالاهای فروخته شده در آمازون کمتر از این وزن هستند این سیستم تحویل کالا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در نوامبر سال 2014 این ربات های پرنده در کمبریج آزمایش شدند و احتمالا ساخت این هواپیماهای بدون سرنشین تا سال 2016 طول خواهد کشید.

در آینده نه چندان دور جهانی را می توان تصور کرد که در آن قابلیت مهاجرت از مدل خرید برنامه ریزی شده محصولات مورد نیاز به مدل خرید انتخابی به صورت "ما فکر کردیم ممکن است شما به این کالا علاقه مند باشید" در مورد طیف وسیعی از محصولات قابل حمل توسط هواپیما های بدون سرنشین، وجود داشته باشد. اما منظور ما از مدل خرید انتخابی چیست؟

تصور کنید وقتی به منزل برگشتید بسته ای را در آنجا پیدا می کنید که به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین به آنجا راه پیدا کرده است. شما به یاد ندارید که چیزی سفارش داده باشید و انتظار رسیدن بسته ای را هم نداشتید. ولی در عوض بر مبنای اطلاعاتی که شما در اینترنت جستجو و یا به اشتراک گذاشتید بسته ای برای شما ارسال شده است که فکر می کنند شاید شما آن را لازم داشته باشید. تمام عکس هایی که شما در گوگل و آمازون ناخود آگاه ارسال نموده ای تحلیل شده و آنها دریافته اند که به عنوان مثال شما یک سگ یا گربه ای دارید یا زیاد از کلاه استفاده می کنید و یا فرزندی دارید که ورزش می کند. بر اساس این اطلاعات ظرف غذایی که اسم حیوان شما روی آن نوشته شده است و یا لباس ورزشی بچه گانه ای که عکس بازیکن و یا تیم مورد علاقه فرزند شما را دارد برای شما ارسال شده است. همچنین شرکت مذبور دسترسی به اطلاعات بانکی و تاریخچه پرداخت هایتان نیز دارد. حال شما می توانید کالا را برای خودتان برداشته و در اصل فرایند خرید را تکمیل نمایید و یا توسط همان هواپیمای بدون سرنیشین آن را برگردانید. تصور کنید آخر هفته است و شما وقتی به منزل خود رسیدید بسته ای را در آنجا پیدا می کنید که شامل مواد اولیه غذای مورد علاقه شماست و یا غذای مورد علاقه شما از یک رستوران محلی که شما زیاد به آنجا می روید . اینجاست که شما تصمیم می گیرید که آن را قبول کنید و یا پس بفرستید. 

کسب و کار ها اطلاعات زیادی از ما دارند که از آنها جهت پیش بینی نیازمندی های ما استفاده می نمایند. 

نظر شما چیست؟ آیا از این نوع فروش پیش بینی شده استقبال می کنید؟

منابع :

BBC

Wikipedia,Amazon Prime Air

Predictive Sales, Technology makes Just In Time, Just In Case. Frank Gilbert

ارسال نظر

biuquote
  • نظر
  • پیش نمایش زنده
Loading